Gumy oporowe

środa, stycznia 31, 2018

Ostatnio mam trochę wolnego od pracy, ale niesty nie od szkoły. Szkoła na szczęście tylko na weekendy, więc mam teraz czas i mogę sobie inaczej rozplanować swój dzień.
Dziań zaczynam no oczywiście od śniadania, ale po robię trening, taki jak zawsze robiłam wieczorami. Dzisiaj zrobiłam sobie trening nóg i pośladków, ale nie zwykły. Postanowiłam wykorzystać dzisiaj oprócz obciążenia, gumy oporowe. Ćwiczyłam już z nimi nie raz, ale dzisiaj odkryłam fajne sposoby na treningi właśnie z ich udziałem i przyznam się, że jestem zadowolona, dlatego dzisiaj chcę wam przedstawić krótkie informacje o ćwiczeniach z gumami.
Jest to o tyle fajna opcja, że gumy nie są drogie no i treningi można roić w domu, nie potrzeba do tego dużo miejsca. Ogólnie więszkość treningów można robić w domu ! <3

Wszyscy uważają, że aby zrobić dobry trening siłowy to trzeba chodzić na siłownię, lub mieć odpowiedni sprzęt. Oczywiście efekt na siłowni można osiągnąc szybciej i będzie lepszy, ale nie zawsze jest na to czas, czy nie mam na tyle pieniędzy aby kupić karnet. Jeśli tak jest, to nie martw się, takie treningi można robić w domu i bez ponodzenia dużych kosztów.

Trening siło - inaczej zwany oporowym jest to wykonywanie ćwiczeń z dodatkowym obciążeniem. Trening z obciążeniem to nie tylko hantle, sztangi i ciężarki innego typu, trening z gumami również zalicza się do treningu siłowego/oporowego.

Jakie korzyści mogą przynieść treningi z takimi gumami ?
  1. Regularny trening pomaga ujędrnić ciało oraz zmniejszyć ilość tkanki tłuszczowej.
  2. Wysmuklają ciało i zwiększają gibkość.
  3. Zwiększa wytrzymałość mięśni i pozytywnie wpływa na układ oddechowy.
  4. Poprawiają siłę i elastyczność mięśni.
  5. Treningi z gumami mają duże możliwości, różne rodzaje gum, kombinację ćwiczeń, które można dostosować pod siebie.
  6. Podczas jednego treningu można zaangażować całe ciało.
  7. Gumy zajmują mało miejsca i można je zabrać wszędzie i spakować każdy bagaż.


Aby wynieść z treningu jak najwięcej korzyści i aby nie zrobić sobie krzywdy to jak przed każdym treningiem trzeba zadbać o odpowiednią rozgrzewkę. Dodatkowo podczas wybierania gum trzeba wybrać odpowiedni opór. Na samym początku najlepiej wziąć gumy, które nie mają dużego oporu, potem można to zwiększać jak w przypadku ciężarów. Po treningu oczywiście pamiętamy o rozciąganiu.
Teraz mam dla was kilka zestawów ćwiczen, takich podstawowych, których wykonanie nie zajmie dużo czasu
Jeszcze raz zapraszam na mój nowy fanpake (KLIK)
Możecie dołączyć do programu treningowo -dietetycznego. Na fanpage możecie się dowiedzieć więcej + pisząc na priv. Wstępnie napiszę, że zyskacie; plan treningowy, dietetyczny, wsparcie i motywację, dostęp do bazy suplementów !

You Might Also Like

16 komentarze

  1. Też chcę zacząć ćwiczyć by rozbudować tkankę mięśniową:)Obserwuję będzie mi miło jak odwiedzisz mojego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chcesz zacząć ćwiczyć, a nie masz motywacji jak na razie to zapraszam Cię na moją stronę. Link jest podany w poście, mam grupkę osób i wspólnie się motywujemy ;)

      Usuń
  2. kiedys cwiczylam z tymi gumami, jednak wole basen czy jazde na rowerze ;P rozbuduje sobie lapy podnoszac synka, a ze nie koniecznie chce by moje cialo bylo oporowo duze w miesnie to raczej nie dla mnie, zwlaszcza ze szybko bylyby widoczne, takie dziwne cialo mam... :<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się robi odpowiednio mięśnie to się nie wygląda od razu jak kulturysta, tym bardziej, że im więcej mięśni tym mniej tłuszczu, a mięśnie zajmują mniej miejsca niż tłuszcz ;)

      Usuń
  3. Słyszałam o nich, ja trenuje więc może kiedyś w nie zainwestuje. Wydaję mi się, że są dobre do ćwiczeń. Stawiają opór przez co wykonujemy większy wysiłek i efekty na pewno są lepsze. Wiadomo to coś w stylu ciężarków - ciężkość i wzmocnienie. Pozdrawiam, miłego dnia ;)
    Oliwia Felkel - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jest to coś na zasadzie standardowego obciążenia, ale dużo wygodniejsze, a efekty porównywalne ;)

      Usuń
  4. Nie używałem jakoś takich gum ale jeśli kiedyś bym miał okazję ćwiczyć to skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapraszam w wolnej chwili. http://mytruetherapy.blogspot.com/2018/02/pierwsza-pani-genera.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam okazji ćwiczyć z takimi gumami. Ogólnie jak ćwiczę to jedynie z ciężarkami. Może jak bardziej się za to wezmę to pomyślę nad innymi rzeczami jak np. ta guma. :)

    im-dollka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajna sprawa, ciężarki oczywiście nie są złe, sama też używam, ale gumy to alternatywa, która jest lżejsza, mniejsza no i wygodniejsza w użytkowaniu, a efekty porównywalne ;)

      Usuń
  7. Nie ćwiczyłam nigdy z gumami, ani z obciążeniem. Jak na razie tylko treningi z youtube'a, ale może z czasem spróbuję. MÓJ BLOG♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na youtube masz również treningi z obciążeniami różnego typu, nie tylko treningi na spalanie, więc zachęcam do próby z gumami ;)

      Usuń
  8. Gumę ostatio wyjął z szuflady mój facet i mam zamiar zacząć z niej korzystać :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo interesujący i przydatny wpis :)

    Zapraszam do mnie:
    BLOG

    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń